Refund and Returns Policy | Multimedia Kingdom

Browse

Want to chat?

Whatsapp Us: 01755532345

Social

Refund and Returns Policy

মাল্টিমিডিয়া কিংডমের রিটার্ন ও রিফান্ড পলিসি নিম্নরূপ-

• মাল্টিমিডিয়া কিংডমের প্রায় সব পণ্যই ইনটেক (প্রস্তুতকারক প্রতিষ্ঠান থেকে প্যাকেটজাত অবস্থায়) থাকে। আমাদের শোরুম থেকে পণ্য ক্রয়ের ক্ষেত্রে অবশ্যই বিক্রয়কর্মীর সামনে চেক করে কিনবেন। তবে পণ্যে যে কোনও ধরনের সমস্যায় যদি ওয়ারেন্টি ঘোষণা থাকে তবে আপনি সেই সময় অনুযায়ী ওয়ারেন্টির আওতাভুক্ত হবে।

• অনলাইন অর্ডারের ক্ষেত্রে পণ্য ডেলিভারি পাওয়ার পর পণ্যে কোনও ধরনের ত্রুটি পেলে তা ২৪ ঘণ্টার হটলাইনে কল করে জানাতে হবে।

• ওয়ারেন্টি ঘোষিত পণ্যে ত্রুটি পাওয়া গেলে তা অবশ্যই পরিবর্তনযোগ্য। এক্ষেত্রে পণ্যটি আমাদের কাছে ফেরত পাঠানোর পর তা এক্সপার্টরা পর্যবেক্ষণ করে পরিবর্তন করিয়ে দেওয়ার পদক্ষেপ গ্রহণ করবেন।

• ক্রেতা যদি ডেলিভারি ম্যানের মাধ্যমে ত্রুটিযুক্ত পণ্য পরিবর্তন করতে ইচ্ছুক থাকেন অথবা পণ্য পরিবর্তন করতে চান, তবে সেজন্য অতিরিক্ত ডেলিভারি চার্জ প্রযোজ্য হবে। ঢাকার বাইরের ক্ষেত্রে কুরিয়ার চার্জ প্রযোজ্য হবে। পণ্য আনার পর যদি পণ্য ভাঙা, পোড়া বা জ্বলা অবস্থায় পাওয়া যায়, তবে সেক্ষেত্রে পণ্য পরিবর্তনযোগ্য হবে না বা ওয়ারেন্টির আওতাভুক্ত হবে না।

• মাল্টিমিডিয়া কিংডমের ডিজিটাল ডিভাইসের ক্ষেত্রে স্টাইলাসের কোনও ওয়ারেন্টি নেই। সেই সঙ্গে ডিভাইসের ক্যাবল বা ক্যাবল পোর্ট দীর্ঘদিন ব্যবহারের ফলে যদি তা কাজ না করে, সে ক্ষেত্রেও ওয়ারেন্টির আওতাভুক্ত হবে না।

• মাল্টিমিডিয়া কিংডমের ওয়েবসাইটে বিবরণী পড়ে পণ্য কেনার জন্য উৎসাহিত করা হচ্ছে। পণ্য রিসিভ করার পর তা আপনার নির্দিষ্ট ডিভাইসে সাপোর্ট না করলে বা পণ্যটি এব মুহূর্তে আর কিনতে আগ্রহী না হলে এক্ষেত্রে পণ্য ফেরৎ অথবা পরিবর্তনযোগ্য নয়।

• যুক্তিযুক্ত কোনও কারণে মাল্টিমিডিয়া কিংডম কর্তৃপক্ষ পণ্য রিটার্ন নিতে আগ্রহী হলে পণ্যের মূল্য রিফান্ড করতে ৩ থেকে ১০ কার্যদিবস বা অনলাইন পেমেন্টের ক্ষেত্রে আরও বেশি সময় লাগতে পারে। মোবাইল ব্যাংকিং, অনলাইন পেমেন্ট বা পস মেশিনে (POS) পরিশোধিত মূল্য রিফান্ডের ক্ষেত্রে রিফান্ড চার্জ প্রযোজ্য হবে।

• সব ধরনের চার্জ যেমন ইএমআই, বিকাশ, গেটওয়ে বা ইএফটি চার্জ ইত্যাদি রিফান্ডেবল নয়।

• কুরিয়ারে প্রাপ্ত পণ্যের ক্ষেত্রে ক্রেতা অবশ্যই পণ্য ভাঙা থাকলে অথবা প্যাকেট ছেঁড়া থাকলে গ্রাহককে কুরিয়ার থেকে পণ্য রিসিভ না করার জন্য অনুরোধ করা যাচ্ছে। কুরিয়ারে ক্ষতিগ্রস্ত পণ্য ক্রেতা রিসিভ করলে তা নিজ দায়িত্বে করতে হবে এবং এই ব্যাপারে পরে কোনও অভিযোগ গ্রহণযোগ্য হবে না।

 Return and refund policy is as follows-

• Almost all products in the multimedia kingdom are intact (packaged from the manufacturer). If you purchase the product from our showroom, you must check and buy infront of our salesperson. However, if there is a warranty declaration for any kind of problem in the product, you will be covered by the warranty as per that period.

• In the case of online orders, after receiving the delivery of the product, if there is any kind of defect in the product, it should be reported by calling the 24-hour hotline.

• Warranted products must be replaceable if found to be defective. In this case, after sending the product back to us, the experts will observe and take steps to change it.

• If the buyer wishes to exchange the defective product through the delivery man or to change the product, additional delivery charges will be applicable for the same. Courier charges will be applicable for cases outside Dhaka. If the product is found to be broken, burned or burned after delivery, the product will not be exchangeable or covered under warranty.

• Multimedia Kingdom has no warranty for the stylus with respect to digital devices. Also, if the cable or cable port of the device does not work due to prolonged use, it will not be covered under the warranty.

• Product purchase is encouraged by reading the description on the Multimedia Kingdom website. After receiving the product, if it does not support your specific device or if you are not interested in buying the product at this time, the product is not returnable or exchangeable.

• If Multimedia Kingdom is convinced in returning the product for any reasonable reason, it may take 3 to 10 working days to refund the product price, or longer in the case of online payment. Refund charges will apply in case of refund of price paid through Mobile Banking, Online Payment or Point of Sale Machine (POS).

• All charges like EMI, development, gateway or EFT charges are non-refundable.

Shipping returns

• To return your product, you have to send your product to Kazi Bhaban (4th Floor), 39, New Elephant Road, Dhaka-1205.

• In the case of products received by courier, the customer must be requested not to receive the product from the courier if the product is broken or the packet is torn. If the product is damaged in courier, the buyer will receive it at his own responsibility and no complaint will be entertained in this regard.

Need help?

Contact us at info@multimeidiakingdom.com.bd for questions related to refunds and returns.